Koning Thailand overleden

25 oktober 2016 - Oosterhout, Nederland

Hallo lezers!

Als jullie mij al langer kennen weten jullie dat niks in mijn leven op een normale manier gaat. Het zou dus ook niet echt in mijn gtst-style leven passen wanneer mijn eerste backpack reis volgens het boekje zou gaan. Vandaar dat the universe bedacht dat de koning van Thailand na 70 jaar koningschap en na al een aantal jaar ernstig ziek te zijn geweest een aantal weken voor onze reis maar eens moest overlijden.

We zaten gewoon relaxt te werken totdat mijn collega Nyrée als een grapje riep 'haha het gaat niet zo goed met de koning van Thailand Sanne'. Toen we ons verder gingen verdiepen in dit nieuws werd het toch al snel duidelijk dat dit verregaande gevolgen zou kunnen hebben. Het leger was in paraatheid gebracht, de beurs was al gecrasht en heel de Thaise bevolking stond huilend voor het ziekenhuis. Toen uiteindelijk bleek dat de koning inderdaad was overleden was het echt even spannend. Moesten we eigenlijk nog wel gaan?

Een weekje later blijkt alles mee te vallen. We volgen het nieuws op de voet en zolang je niet naar Thailand gaat om te feesten en om dronken te worden kan je gewoon op reis gaan. Onszelf bezatten zat niet echt in de planning dus dat stelt me wel gerust. Wat extra zwarte t-shirts in die backpack om respect te tonen en verder niks aan het handje. Het lijkt me alleen maar mooi om de Thaise bevolking op zo'n andere, bijzondere manier te zien.

Dussss, goed geprobeerd wereld, maar wij gaan alsnog ;)

1. Opa Chris:
    Hahahahaha ja inderdaad
  3. Marlies:
    1 november 2016
    Hallo Sanne,

Ik wens je heel veel reisplezier en veel mooie ontmoetingen toe. Geniet van het land en de mensen en natuurlijk van elkaar en ik geniet van je verhalen.
  4. Sanne:
    1 november 2016
    Dankjewel Marlies! Leuk dat je meeleest!
  5. Karel:
    2 november 2016
    Sanne en Ralf,
    Een hele goede reis morgen en veel plezier in Thailand. Ik hoop hier veel mooie verhalen te mogen lezen!