Ninh Binh 2

26 februari 2018 - Hanoi, Vietnam

Hallo allemaal! Het spijt me voor het drama begin! Eerste volle dag in Ninh Binh was eigenlijk ook helemaal niks. Niet geslapen vanwege een haan die om het uur kraaide, vies regenachtig weer waardoor we niks van de omgeving konden zien vanwege de dichte mist en onze eerste trip naar de Trang An grotten was een deceptie met rijen van duizenden Vietnamezen waardoor we meteen rechtsomkeer hebben gemaakt.

Maaar, in de middag is het wat opgeklaard waardoor we toch de Tam Coc boottocht hebben gedaan. We mochten in een bootje met een Vietnamees vrouwtje die 1 tand in haar mond had en van ellende uit elkaar viel. We waren benieuwd hoelang ze het roeien vol zou houden (dat was maarliefst een kwartier, daarna hebben we de gehele trip zelf mee moeten roeien haha. Thank god doe ik tegenwoordig veel Xco hè mama). Het was echt prachtig!!! Rotsformaties en een aantal grotten waar we doorheen zijn gevaren. Nu we eindelijk iets gaafs hadden gedaan ging het meteen een stuk beter met ons. Nadat we een of andere pagode hebben bezocht en nog even 4738x met Chinezen op de foto zijn gegaan, keerden we weer met ons fietsje huiswaarts en hebben we voor ons gevoel middenin de natuur gedoucht en daarna lekker gerummikubt met de mensen die hier werken. Vinden ze helemaal geweldig, ze gaan het meteen ook kopen.

In de avond hebben we een heerlijke 'hot pot' gegeten. Dit is een pan met bouillon op brandende wax waar je dan zelf groenten, beef, kruiden en noedels in doet, dit gaar kookt en daarna lekker opeet. Vietnamees gourmetten zegmaar. Aanrader! We hebben toen gesproken met wat Nederlanders en dat waren ontzettend gezellige gasten. Zij kwamen vanuit het Zuiden en gaven aan dat de mensen daar veel vriendelijker zijn, meer gericht op toeristen en dat ze het daar sowieso leuker vonden dan hier. Eén kerel deed ook geen oog dicht vanwege de haan. Het deed me goed dat ik niet de enige sukkel was hahaha. Ik heb me die avond volgegooid met bier, heb rice wine geprobeerd (smaakt naar wodka, 50% alcohol) heb oordoppen ingedaan en heb t er beste van lopen hopen. Gelukkig deze keer wat slaap kunnen pakken!

Vandaag weer een geweldige dag gehad maar dat ga ik de volgende keer vertellen want we moeten nu richting Hanoi voor de nachttrein naar Sapa. Het zal een tijd later worden voor ik weer kan uploaden aangezien we hier een trekking gaan doen van 2 dagen en natuurlijk geen wifi. Tot later!

1. Anjola:
    26 februari 2018
    Hi powergirl. Letterlijk én figuurlijk!!
    Goed bezig jullie! Langzaamaan wordt het een mooie trip.
    Dank je wel weer voor al de tips, ik neem ze goed in me op. Als ik een keer niet weet wat we moeten eten wordt het dus hotpot. Als ik een boottocht maak moet ik dat nooit doen met een oude Vietnamese vrouw met 1 tand en als ik niet kan slapen moet ik veel alcohol drinken. Maar vooral uit de buurt van haantjes blijven, maar die tip wist ik al ;-)
    Veel kracht en plezier weer en blijf ontdekken! X
  2. Opa Chris:
    26 februari 2018
    Wat ben ik blij dat je het survivalgevoel begint door te krijgen ha ha.
    Het is niet alleen maar 8 sterren niveau overal zoals je gemerkt hebt.
    Gelukkig zit het doorzetten jou in je bloed en met steun van Ralf komt het allemaal goed.Had jij dat ene tandje er niet uit kunnen trekken met jouw tandartsenervaring ha ha, maar je moet roeien met de riemen die je hebt, toch?
    Ben weer benieuwd naar je volgende verhaal want het is toch wel een belevenis die ik wil volgen. Dankjulliewel. Hou je taai!!
    xxxxx papa
  3. Karel:
    26 februari 2018
    Hé Sanne, zo te lezen heb je de eerste cultuurshock overleefd en begint nu het genieten. Jullie hebben nog genoeg tijd daar dus neem het ervan! Mocht het even wat minder gaan dan weet je nu hoe je dat moet aanpakken. Met bier, rice wine en oordoppen (en Ralf natuurlijk) kom je het hele land door.