Van creperen naar kamperen

6 april 2024 - De Moer, Nederland

Als je me een aantal jaar geleden had verteld dat ik op 6 april 2024 vol enthousiasme aan de slag zou gaan om een heuse vouwwagen op te zetten, had ik je vierkant in je gezicht uitgelachen. Maar het is toch echt zo. Onze nieuw aangeschafte Cabanon Chamonix stond al een paar dagen op onze oprit te shinen en vervolgens een aantal weken stof te happen in de stalling totdat er eindelijk zon werd voorspeld in plaats van de aanhoudende regen en wij direct Camping de Zwammenberg hebben gebeld of er nog een plekje was om onze vouwwagen uit te testen. Dat was er! Op die bewuste zaterdag hebben we de kinderen bij de schoonouders ondergebracht en hebben we 2 tickets geboekt naar Bali. De vouwwagen bleek een goede dekmantel. Nee grapje, we hebben de vouwwagen achter de auto gezet (dit ging dus al mega soepeltjes, dat voorspelde veel goeds) en zijn begonnen aan de slopende, lange rit van een welgetelde 12 minuten.

Eenmaal aangekomen op het verlengde van onze achtertuin laten we maar zeggen, bleek dat Ralf de enige 3 dingen die hij mee moest nemen, was vergeten. De waterpas had ik gelukkig in mijn tas gestopt, maar voor het grondzeil en de hamer moest ik toch echt dat hele end heen en weer rijden. Toen ik eenmaal weer op de camping was aangekomen had Ralf het slaapvertrek al staan. En netjes waterpas uiteraard. Met behulp van een instructie video hebben we vervolgens samen het gevaarte opgezet. We hebben er 2,5 uur over gedaan. We hebben geen ruzie gehad, het was heerlijk weer, ik bleek over een heus tent-opzet-talent te beschikken (wie had dat verwacht?!) en het duurde eigenlijk alleen zo lang vanwege de 100 reclame filmpjes die constant het instructie filmpje verstoorden.

Nadat de vouwwagen stond te schitteren in de zon zijn Ralf en ik gaan lunchen op het terras. De rosé en het bier smaakten prima en het was wel even genieten zonder 2 aandachtvragende draken om ons heen. Maar daarna konden we niet wachten om ze hun nieuwe vakantiebestemming te laten zien. Ze waren net zo enthousiast als wij 😀.

Eigenlijk wilden we er een overnachting van maken maar aangezien er toch kans is op regen vannacht hebben we de toko toch maar weer afgebroken. Hebben we dat ook meteen weer geoefend zonder dat alles zeiknat is en we het dan weer ergens moeten laten drogen. Laten we deze positieve eerste ervaring vooral ff positief houden zegmaar.

Met Hemelvaart gaan we 4 dagen op deze camping staan en alles goed uittesten. Voor nu druk bezig met het verzamelen van de camping uitzet. We zijn erg benieuwd wat deze aanschaf ons gaat brengen aan nieuwe avonturen!

1. Elly Muskens:
    6 april 2024
    Hahaha de familie gaat kamperen. Wie had dat nou toch ooit verwacht. Het ziet er in ieder geval best luxe uit. Heel veel plezier en met hemelvaart komen we zeker kijken.
  2. Opa Chris:
    6 april 2024
    Fijn dat je op zo'n korte afstand ook leuk kunt kamperen.
    Dan hoef je echt niet helemaal naar Griekenland als je een serieus probleem hebt.
    Erg fijn dat de kids lekker los kunnen gaan. Erg goed voor ze.
    Het weer moet wel een beetje meezitten, verder nog veel plezier ermee.
  3. Karel:
    7 april 2024
    Gigantische ruimte levert zo'n vouwwagen op! Weer leuk om mee te lezen met jullie reizen, want die zullen nu wel snel volgen. En nu maar hopen op veel zon en minder regen!

Jouw reactie