Fairies & witches

19 mei 2017 - Inverness, Verenigd Koninkrijk

Daar zijn we weer! Dit keer een wat korter verslag, gewoonweg omdat we heel weinig hebben uitgevoerd vandaag.

We begonnen de dag weer met een geweldig ontbijtje bij ons lieve oma b&btje. Daarna stonden de fairy pools op de planning. We waren er gelukkig net op tijd want toen wij terug gingen was het overladen met toeristen. Dat het hoogseizoen is in Schotland, is duidelijk. De fairy pools doen hun naam eer aan, het was magisch. Helderblauw water, dat door de zonneschijn verschillende kleuren kreeg. Prachtige rotsformaties en watervallen. Het was gewoon wachten op het moment dat er een elfje tevoorschijn kwam om eens even lekker pootje te baden. Helaas hebben we dat niet mee mogen maken, die elfjes zijn vast mensenschuw. Daarna de lange rit van Portree naar Inverness. We kwamen langs Loch Ness en ik heb enorm mijn best gedaan om Nessy te spotten maar helaas moet ik jullie teleurstellen; geen selfie met onze grote Schotse vriend...

Eenmaal aangekomen in Inverness werden we hartelijk ontvangen door Scott. Onze nieuwe host. Wat een leuke man, lekker spraakzaam. Een geweldige kamer heeft hij voor ons in gereedheid gebracht. Ook hier weer overal snoepjes, dat is denk ik toch wel typisch Schots. Ook al weer iets dat me wel bevalt. Daarna even de stad verkennen. Leuk parkje, maar een nog leukere stad. Eigenlijk een soort Breda van Schotland. Overal (eet)cafés en restaurants. We hebben een pint gedronken bij een leuke bar waar ik top uitzicht had. Een vrouw op leeftijd, zo rond de 70, zat zich flink te bezatten in het gezelschap van twee mannen. Het werd op een gegeven moment echt gênant. Ze zat zich op te dringen aan 1 van de mannen en het werd voor mij steeds hilarischer om te zien. Ik heb een filmpje gemaakt maar helaas heb ik geen heftige move van haar kunnen vastleggen. Balen. Ralf en ik hadden zo'n enorme inkakker op dat moment, de man met de hamer was langsgekomen zegmaar. We zijn daarom lekker teruggegaan naar de kamer om daar even te chillen.

'S avonds toch weer terug naar het stadje voor wat voedsel. We hebben een super leuk tentje gevonden om te eten. We deelden een sharing platter en dat was een soort gooi-alles-wat-los-en-vast-zit-in-de-frituur festijn. Zó ongezond, zó lekker. Het is natuurlijk vrijdag, en langzaam kwamen er wat party animals binnendruppelen. Ik heb mijn ogen uitgekeken. Alle vooroordelen zijn waar. Enorme plamuurlaag, enorm korte rokjes, enorm hoge hakken, en een ongelofelijke ordinaire bakkes. Wat een heksen. God wat zou ik hier graag op een stoeltje, heel de nacht met een bakje popcorn, observeren. Maar we waren moe en Ralf moet zijn krachten sparen voor het autorijden. Lekker vroeg huiswaarts dus. Voor morgen hebben we wel weer plannen, dus dat wordt misschien wat interessanter. Fijne avond nog en tot morgen! X

1. Opa Chris:
    20 mei 2017
    Zou je dan wel genoeg hebben aan één bakje popcorn???!!!
    En Ralf denk ik een paar glaasjes bier van die dode pony??!!
    XXXX