Windjacks & Flapperjacks

14 mei 2017 - Balloch, Verenigd Koninkrijk

Hey allemaal!

De eerste dag in Schotland zit erop! De eerste indruk is helemaal top en graag neem ik jullie mee in mijn avonturen! Op het vliegveld was ik 4728282x relaxter dan toen we op het punt stonden om naar Thailand te gaan. Die reis duurde ook 6x zo lang en was 47282x enger dus dat is makkelijk te verklaren. We hadden helaas een kwartier vertraging. Om ons te vermaken hebben we Casy Neistat als alter ego aangenomen en zijn we flink gaan filmen met de go-pro. Vanuit verschillende hoeken en verschillende hoogtes filmen en time lapsen (lapses, lepsia??) maken, hoe kan Enzo Knol zó schaamteloos zijn. Wij vonden het na 5 filmpjes wel weer geschikt. Toen we eindelijk konden gaan boarden stonden we achter een rasechte Schot. Zo eentje die je meteen voor je ziet als je aan Schotland denkt en nog niet besmet bent het Outlander/Jamie Fraser virus. Een kerel van 2.20, 1 bonk spier, zo wit als sneeuw, rood haar, lelijk gebit en omringt door zijn andere rugby team matties. Naast hem leek Ralf een of andere Minion, moet je nagaan. Toen we eindelijk goed en wel in de lucht hingen met dat vliegtuig zette de piloot de landing alweer in en toen stonden we voor we het wisten voor onze huurauto; een rode Volkswagen Polo. Mooi, nieuw ding! Wel even wennen hoor, zo aan de andere kant van de weg rijden. En tussendoor ook uitkijken voor 'high risk of deer on road'-gekkigheid. Maar Ralf heeft het al helemaal in zijn vingers. Kan ook niet anders dan met zo'n kalme, ervaren autorijdster naast zich.

Eenmaal aangekomen in onze b&b konden we ons geluk niet op. Lekker nieuw, mooi en prachtige badkamer. Leuk keukentje erbij, niks meer aan doen. Jammer alleen dat die Schotten zó lastig te verstaan zijn als ze even lekker doordenderen met dat accent. Maar na 4838x herhalen snap zelfs ik het.

Toen was het tijd voor adventure! We hebben vandaag de Conic Hill beklommen. Dit was me het tochtje wel. We hadden prachtig weer, geweldig matchende windjackies (en zelfs oerlelijke bergschoenen, maar die zaten nog even veilig in onze koffer) en heerlijke flapperjacks (een of andere energy reep uit de lokale supermarkt) dus we konden er helemaal tegenaan. Desondanks was het voor mij weer een partij afzien. Klimmen klimmen, soms wat stijl en soms een afgrondje. Vind ik allemaal weer heftig, maar als je dan een 5-jarige hetzelfde parcours af ziet leggen, valt het allemaal wel mee. Eenmaal aan de top een ge-wel-dig uitzicht. Hiervoor waren we naar Schotland gekomen. Een flapperjack erin en weer naar beneden. Een prachtige collectie foto's en een enorme blaar rijker konden we kennis gaan maken met de eerste lokale pub. HA HA, wát een mensen. Jersey Shore is er niks bij. Vrouwen die zich lekker opdoffen door glitterende zilveren steentjes stiletto's te dragen, met bijpassende zilveren pailletten tasje. En dan is de vrouw in kwestie 60. Genieten hoor, om naar zulke mensen te kijken onder het genot van een halve liter bier en live muziek. Daarna heerlijk gegeten in een restaurantje. We hebben ook al kennis gemaakt met haggis, ik vind het naar gekorrelde leverkaas smaken, neuhhh niks voor mij. Nu liggen we lekker op bed onze eerste dag te evalueren. Wij zijn kapot, het is half 11 en gaan zo lekker slapen. Bedankt voor het lezen! :) X

1. Karel:
    15 mei 2017
    Weer een geweldig leuk sfeer verhaal...en als fan van reisverhalen kan ik niet wachten op het volgende.
  2. Anjola:
    Super! Fijn dat ik weer mee op reis mag met jullie! Have fun X
  3. Opa Chris:
    15 mei 2017
    Wat kun jij toch onderhoudend schrijven Sanne.
    Hou wel in de gaten dat ik van een oudere generatie ben en daarom sommige passages helemaal niet begrijp hahaha.
    Genieten maar jullie twee!! XXXXXXXXXX
  4. Anita Pijpers:
    15 mei 2017
    Inderdaad Sanne wat kan jij een goed verhaal bloggen uhh vloggen ...... whatever. Ik heb al eens eerder gezegd jij gaat ooit nog een keer boeken schrijven.
    Mooie foto's weer en genieten met zijn tweeën daar in de Schotse Hooglanden.
  5. Elly Muskens:
    15 mei 2017
    Geweldig Sanne! Ik heb ook weer wat geleerd door te googlen, zoals haggis, Enzo Knol wie is dat????, Jamie Fraiser ??? Jersey Shore?? maar ik weet het nu, hahahaha
  6. Karel:
    15 mei 2017
    Ik verwacht ergens rond 19 mei wel een haarscherpe foto van Nessie van jullie. Altijd goed voor de verkoop van je nog te schrijven boek!