Bangkok experience

6 november 2016 - Kanchanaburi, Thailand

Hi iedereen!
Daar ben ik dan eindelijk met mijn eerste reisverhaal wanneer ik daadwerkelijk op reis ben! We zijn zo druk geweest dat ik helemaal geen tijd heb gehad om een blog te schrijven. We zijn nu 2 dagen in Bangkok geweest, en terwijl ik dit schrijf zit ik in een mini-van met 10 andere mensen onderweg naar Kanchanaburi. We dachten dat het chill was maar helaas ging meneer het busje COMPLEET volproppen zodat we nu als sardientjes in een blik zitten. Over het vliegtuig gesproken, dat was een redelijke hel met migraine en een houten reet. Dat had ik wel lichtelijk onderschat. Maar de grote hoeveelheid (lekker!) eten maakt dat helemaal goed :). Sowieso is het eten tot nu toe goddelijk. Ik dwing mezelf om iedere keer wat nieuws te proberen. Dat heeft iedere keer goed uitgepakt, tot aan gisteravond. Koriander viskoekjes iehh nee doe maar niet meer.
Dag 1
De eerste dag kwamen we moe (lees; ik lijkbleek, misselijk van de vliegreis en in culturshock) aan in Bangkok. We werden direct aangesproken door een (zogenaamde?) medewerker van het vliegveld die ons graag informatie wilde verschaffen. Na 10 minuten lullen met die vent (waarvan ik 80% niet verstond) dacht ik nu komt de rekening. Maar niks is minder waar, het was écht liefdadigheid. Nadat we waren ingecheckt in ons hotel (Rambuttri Village) en na een peptalk van Ralf ging het steeds beter met me. We hebben lekker wat gegeten en hebben direct het Thaise bier uitgeprobeerd (prima prima!) en zijn gaan wandelen. Via een boot zijn we toen langs het koninklijk paleis gelopen, waar kraampjes stonden met eten en waar iedereen in zwart liep om de koning te eren. Ondanks de droevige gebeurtenis leek het eigenlijk een soort van festival. Daarna kwamen we langs dé tempel van Bangkok (een enorme gouden buddha, ben de naam even kwijt). Omdat dit eigenlijk niet op de planning stond had ik mijn schouders niet bedekt. Na onze schoenen uit te hebben gedaan en ik een prachtige groene badjas aan kreeg konden we naar binnen. En wauw. Wauw. Wauw. Wat prachtig was deze eerste ervaring met een tempel. Daarna zijn we met de tuktuk teruggereden. Soms doodeng en ik slaakte dan ook af en toe een gilletje, wat dan weer op de lachspieren van de chauffeur werkte ;). 'S avonds zijn we over Koh San Road gelopen en hebben we even de gebakken vogelspinnen en schorpioenen bewonderd. Ralf heeft 4839393 keer een op maat gemaakt pak moeten afslaan (sir sir, you are very handsome man, very high!!! You want suit??? Little price!!!) maar verder vond ik het wel meevallen met de aanbiedingen etc. In deze straat hebben we een geweldig plekje gevonden om te eten. Erg romantisch. Daar hebben we een lekker Thais gerecht op. Moe maar zeer voldaan zijn we toen naar bed gegaan. We dachten een heerlijke relaxte nacht tegemoet te gaan, ware het niet dat je ALLES hoorde (de gesprekken van de buren, de generator van de koelkast + airco en via het raampje van de badkamer hoor je alles van de gang. We dachten slim te zijn door de badkamerdeur dicht te doen, maar al gauw bleek dat dit niet echt de bedoeling was. Om hem weer open te krijgen moest je een sleutel hebben. Ai ai, die hadden we niet. Na een nachtelijke trip naar de receptie konden we eindelijk gerust slapen. De eerste dag zat erop! EN IK LEEF NOG!
Dag 2
De volgende dag moesten we al vroeg op (half 6!) want we hadden een strakke planning. 6 uur ontbijt bij het hotel en dan om 7 uur fietstour bij Co van Kessel. Het ontbijt was een lopend buffet en was helemaal prima. Roerei, broodjes, toast, jam en natuurlijk kon je ook kiezen voor noedels etc, maar 's ochtends hoeft dat nou net weer niet. Met de taxi vervolgens naar Co. Hoe geweldig was deze Tour?! Ongekend. In 5 uur werd je door onze gids mr. Sunday en z'n hulpje Superman rondgeleid door heel Bangkok. Per fiets, per longtail boat en soms lopend omdat het zo smal is. We hebben de markt gezien met hompen vlees, stukken vis en allemaal gekke fruitsoorten. We hebben nog een tempel gezien en genoten van Thaise snacks en een Thais appeltje voor de dorst. We hebben de kokosnoot en banaanplantages gezien (WAUW) en kennisgemaakt met de ranzige, stinkende kanalen waar sommige mensen aan wonen. Nadat onze gids een aantal keer had benadrukt dat de kanalen zeer smal waren en je echt moest oppassen dat je niet zou vallen, kon het niet anders dan dat ik WEL zou vallen. Thank god niet het kanaal in, maar er net na, omdat ik natuurlijk weer teveel zat rond te kijken en niet op mijn motorische vaardigheden  kan vertrouwen. Nadat iedereen achter me dus ook bijna plat ging konden we weer verder en was ik weer een gênant verhaal rijker. Met de longtail boat zijn we een stuk gaan varen langs huisjes op houten palen. Één van die huisjes was ons privé restaurant voor de lunch. Een gedekte tafel stond klaar met overheerlijke gerechten. Aan eten geen gebrek hier in Thailand. Na de Tour zijn we gaan chillen aan het zwembad op het dak in ons hotel. Inclusief biertje natuurlijk. Na een korte middagnap (migraine vergezelt me helaas wel deze dagen + ook een shitload aan bloedneuzen, maar dat mag de pret niet drukken) moesten we onze wc even fixen want die spoelde niet door. Het was niet de bedoeling om wc papier door te spoelen. Hello eerste ervaring met de kontspoeler!!! Om onze Bangkok experience in stijl af te sluiten zijn we 's avonds naar een Rooftop bar gegaan. Om precies te zijn Cloud47.  Nadat we het eindelijk hadden gevonden (je moet een of andere parkeergarage door??) werden we zonder pardon in een lift gezet en werd er al voor ons op het knopje gedrukt. Het zal wel goed zijn. Aangekomen op de bovenste etage wist ik niet wat ik zag. Een super-de-luxe fancy bar met cocktailshaker, prachtig uitzicht over Bangkok, en prachtig aangeklede serveersters. En niet te vergeten; super relaxte leuke muziek!!! Na een drankje en een fotoshoot zijn we toen weer terug gegaan. Na weer een heerlijke avondmaaltijd (behalve dus die koriander viskoekjes) hebben we weer het licht uitgedaan.
Mijn eerste gevoel tot nu toe? GREAT! Geweldige dingen gezien, heerlijk gegeten, de mensen zijn super lief (alleen kunnen ze 0 Engels haha) en ik voel me redelijk relaxt. Op naar de volgende stad!

1. Anjola:
    Geweldig leuk om jullie zo te volgen. Je bent gewoon mijn Floortje Dessing
  2. Opa Chris:
    6 november 2016
    Waaow!!!!! Ik wil koriander viskoekjes!!!!!
    Fijn dat jullie zo'n hoop mooie ervaringen opdoen.
    Liefs papa XXX
  3. Coert van Laarhoven:
    6 november 2016
    Jammer van de stress-migraine, maar dat zal wel over zijn wanneer je een beetje geacclimatiseerd bent. En dan wordt het alleen nog maar leuker! Veel plezier!!
  4. Elly Muskens:
    Super leuk om te lezen Sanne, nog lekker genieten samen met Ralf, Liefs mama
  5. Danique:
    6 november 2016
    Hoi Sanne wat leuk om te lezen!
    Ik zie het al helemaal voor je hoe je languit valt en daarbij bijna iedereen de afgrond in meetrekt.
    Je moet nog wel een gefrituurde krekel ofzo gaan eten hoor, dat hoort er bij.
    Geniet er van samen en nog heel veel plezier!
  6. Karel:
    6 november 2016
    Heel leuk om jullie zo te kunnen volgen door op jullie trektocht door Thailand. Hopelijk ben je snel verlost van de migraine. Heel veel plezier nog!
  7. Dasja:
    7 november 2016
    Hahaha! Superleuk om dit te zien, San. Het klinkt alsof ik er zelf even bij ben geweest. Hopelijk heb je de komende tijd minder last van migraine en dus nóg meer kan gaan genieten met alle dingetjes om je heen. xx