Kanchanaburi experience

8 november 2016 - Kanchanaburi, Thailand

Hey lieve mensen!
Weer een update! We zijn inmiddels aangekomen in Kanchanaburi en ook hier is het helemaal geweldig. Ik had eigenlijk verwacht dat ik hier het ene horrorverhaal na het andere op moest schrijven, of van die momenten waarvan je op het moment zelf denkt 'ehhh kan ik nu even weg hier ofzo' maar er later om kan lachen, maar eigenlijk is het tot nu toe allemaal zo goed gegaan!!!
Ons hotel hier hadden we in Bangkok geboekt via Booking.com. Het was wel aan de prijs, maar in euro's betalen we alsnog maar 25 euro pp. Maar dat het ZO luxe was had ik echt nooit verwacht! We kwamen aan en er werd ons direct een overheerlijke cocktail aangeboden. Onze backpacks werden naar de kamer gedragen (kon het bijna niet aanzien) en Ralf heeft me 4839 keer moeten knijpen om me te laten zien dat ik niet droomde. Niet normaal gewoon, overal waar je kijkt is het hier mooi. Prachtig zwembad, prachtige natuur, direct aan de mae kong rivier, en de kamer is echt net een privé spa. Hier houden we het wel 4 dagen uit!
De eerste dag zijn we naar het centrum van Kanchanaburi gegaan. Omdat ons hotel wat afgelegen ligt hebben we al heel wat meegemaakt met het vervoer. Een pick-up truck, een motorbike, alles wordt hier als taxi gebuikt. Het ene nog grappiger om in te zitten dan het andere. In het stadje hebben we gegeten (helaas alleen maar westers! Wilden we helemaal niet hahaha maar de burger smaakte heerlijk hihi) en direct een gave Tour geboekt voor de dag erna. Daarna vrienden gemaakt met een enorm chaotisch maar lief (en PITTIG) Thais vrouwtje die voor ons kano's wilde regelen en veel vriendjes heeft die ons voor een goede prijs op en neer naar het hotel willen brengen.   Daarna een heerlijk relaxt avondje aan het zwembad en een super-de-luxe diner mét live muziek bij het hotel (stel je even voor dat een Thais manneke 'your beautifulll' van James Blunt zingt. Ge-wel-dig.
De tweede dag begon al vroeg. Met een minivan werden we opgehaald en naar de erawan watervallen gebracht. Onze super lieve én perfect Engels sprekende gids Nana vertelde leuke verhalen en liet ons daarna vrij om tot de level 7 van de watervallen te klimmen. Bij level 5 was ik al meer dood dan levend en toen ik bij level 6 half met m'n Nikes door het water moest al klauterend over rotsen terwijl ik m'n tas droog moest houden en ondertussen ook nog moest zorgen dat ik niet werd gegrepen door een of andere vogelspin of reuzenmier  hield ik t voor gezien. Level 7 kan me gestolen worden, de andere levels waren al mooier dan dat ik ooit had durven dromen. Na al mijn moed bij elkaar geschraapt te hebben durfde ik het water ook daadwerkelijk IN. Nu zul je denken ja boeiend wat is daar eng aan? NOU. Dat zit dus vol met kleine én grote vissen die aan je voeten en handen gaan knagen. En ik heb het sowieso niet op water waar je de bodem niet van kan zien (ook al was het suuuuper mooi blauw) middenin de jungle. Dacht ik nog dat je lichte zuigzoentjes kreeg van die beestjes, blijken ze gewoon volle bak tandjes te hebben. Maar alles voor die ene perfecte foto. Dus hoppa kleren uit en gaan. Na 2 pogingen (nee ralf hier zie je een vetrol, opnieuw) ben ik redelijk tevreden over het resultaat. Maar nog belangrijker; ben ik super trots dat ik dat water in ben gegaan!!! Daarna een heerlijke lunch gekregen in een lokaal restaurant. Moe, voldaan en met een verse portie migraine toen naar de wooden bridge gegaan van WO2 + bijbehorende grot tempel (je hoorde de vleermuizen piepen). Na nog een ritje over deze brug in een overvolle trein werden we netjes terug thuis afgezet en konden we ons weer baden in luxe.
Terwijl ik dit nu schrijf zit net ons ochtendprogramma van dag 3 hier erop. We hebben kano's gehuurd en met z'n tweeën een tocht over de rivier gemaakt. Letterlijk met z'n tweeën, want er was verder niemand te bekennen. Geweldig toch! Prachtige natuur en zelfs onder the bridge over the river kwai door gevaren! We dachten wel dat onze kano redelijk lek was (kan ook niet anders met 3 gaten erin.....) en toen het vrouwtje ons kwam ophalen grapte ze nog dat ik erin had geplast (zat ze niet ver naast, was als de dood dat we zouden zinken dus had best gekund dat ik had moeten plassen van de zenuwen haha). Maar thank god heelhuids aan land gekomen en nu liggen we aan het zwembad bij te komen. Taxi voor vanavond is alweer geregeld. Gaan we lekker voor 70 baht bij een lokaal restaurantje eten en een drankje doen. Maak je toch meer mee dan in ons resort.
En nu heb ik het warm dus ga ik even zwemmen! Dankjulliewel wel voor alle lieve en leuke reacties haha! X

1. Nyree:
    8 november 2016
    Wauwie, klinkt heerlijk! Toepasselijk dat ik terwijl ik je blog zit te lezen het nummer 'sinterklaas' hoor hahaha. Veel plezier nog Sannie en Ralf natuurlijk!
  2. Opa Chris:
    8 november 2016
    Was dat Ralph niet, die aan jou zat te knabbelen in het water??
    Kusxxx papa.
  3. Elly Muskens:
    8 november 2016
    Hoe wordt een moeder jaloers op haar dochter!!

Heerlijk genieten, groetjes ook aan Ralf
  4. Anjola:
    8 november 2016
    Super! Kom maar weer door met het volgende verhaal :-)