Ninh Binh

24 februari 2018 - Ninh Binh, Vietnam

Nou da sind wie wieder. Gisteren was écht heel erg heftig (in mijn hoofd) en daardoor kon ik niks eten (twee stukjes van de domino's pizza van Ralf. Maar ieder nadeel heb z'n voordeel; platte buik check!) en viel ik natuurlijk ook niet meteen in slaap. Helpt dan weer allemaal niet mee. Vanochtend was alles toch weer een stukkie beter en was ik weer wat rustiger. Dit land is gewoon echt next level. Word je in Thailand nog net niet aan je handje door een local meegenomen naar alles wat mooi is en word je overal voor beschermd wat vervelend is, zo word je in Vietnam toch wel redelijk aan je lot overgelaten. Is het in Thailand een hele attractie dat je een insect kan eten, zo is het in Vietnam de normaalste zaak van de wereld en staan er op de kaart gefrituurde krekels en mieren eitjes en heb je zelfs een speciaal restaurant waar je slangeningewanden en slangenvlees kunt eten en slangenbloed kunt drinken. Kijken ze hier allemaal niet van op.

Met deze heerlijke locale delicatessen in het achterhoofd hebben wij ook net een lekker ontbijtje op met een broodje ei (lekker stokbrood hier, daar hoopte ik al op!) en een pancake als toetje. Zo gaan we even wat boodschapjes doen en dan worden we met de taxi naar de trein gebracht. Met die trein is het dan 3 uur rijden naar onze volgende bestemming, Ninh Binh. Ik heb mijn hoop op deze toeristen trekpleister gevestigd. Het is daar ongelofelijk mooi en rustig. Ik denk dat ik daar in een totaal andere mood ga komen.

Inmiddels zijn we aangekomen in Ninh Binh na een 3 uur durende treinrit, op soft seats (daar wordt hier een onderscheid tussen gemaakt, anders zit je op een houten bankje). Dit was heel relaxt, we hebben daar een Vietnamees broodje gegeten (bahn mi geloof ik) wat erg lekker was. Er zat wel een meisje achter ons te huilen. We denken dat ze tijdens het Vietnamese oud en nieuw (Tet) naar familie is geweest en nu weer terug moest. Echt heel zielig. Ninh Binh is echt geweldig, super mooie rotsformaties en waar we zitten is ook heel erg leuk. Het paadje erheen was al grappig met varkens, kippen, kuikentjes en katjes. We zitten in een hutje op palen en hebben maarliefst 4 hangmatten en 2 tweepersoonsbedden tot onze beschikking. Douchen doe je hier onderhand buiten en waar je ook kijkt is prachtige natuur. Ik denk dat het hier in de zomer ook propvol insecten zit, dus ik ben blij dat het wat kouder is momenteel. Ik ben inmiddels ook weer mijn blije zelf en heb net de verloren vreet-tijd ingehaald met heerlijke gefrituurde spring rolls. Verse krijgen we helaas niet weg, die zijn echt niet aan ons besteed. Vanavond gaan we nog even chillen hier, lekker spelletje spelen in het restaurant dat bij dit 'resort' hoort en dan gaan we morgen wat rotsen en grotten verkennen.

1. Opa Chris:
    24 februari 2018
    Zo ken ik je weer. Gewoon moeilijkheden overwinnen en er vol tegenaan!!!
    Met Ralf in de buurt gaat alles goedkomen.
    Vanaf nu genieten en veel ervaringen opdoen.
    xxx trotse papa
  2. Coert van Laarhoven:
    24 februari 2018
    Leuk, leuk, altijd weer leuk om je blog te lezen. Mooi dat het inmiddels beter gaat!
  3. Anjola:
    24 februari 2018
    Vietnam watch out! Sanne gaat los! Veel plezier op jullie verdere route. Ben benieuwd naar al je ontdekkingen. Nou ja al…. Bijna alle is ook goed ;-)
  4. Karel:
    24 februari 2018
    Jullie paalwoning ziet er relaxed uit, mooi uitzicht! Kun je mooi even bijkomen en dan Vietnam onveilig maken.
  5. Elly Muskens:
    24 februari 2018
    Wat is het daar prachtig. Mooie ervaringen opdoen.
    xxx mama
  6. Anita Pijpers:
    25 februari 2018
    Hoi Sanne en Ralf,
    Hebben jullie vandaag een leuke dag gehad?
    Waren de grotten indrukwekkend?
    Het was een dag vol met activiteiten, dus hoop een leuk verhaal te gaan lezen,
    een dezer dagen.
    Het zal nu eerst uitrusten worden.
    Maar misschien ook nog paar leuke foto's er weer bij.
    Zodat we een beetje een indruk van het land krijgen.
    De eerste foto's zien er goed uit. Wat een prachtig uitzicht. Lijkt me heerlijk in zo'n hangmatje :) Geniet ervan en morgen op naar Hanoi, zoals het schema aangeeft.